TRENING Z YOU TUBE: cardio

Zaraz po bieganiu i pływaniu uwielbiam ćwiczyć przed lustrem tzw. aerobik/nowoczesne formy gimnastyki. Co więcej, to właśnie z tym wiążę swoją przyszłość. Uwielbiam cardio, aeroby i to mi sprawia ogromną radość i satysfakcję. Coraz więcej, szybciej, dłużej. Różnie to bywa. Pot się leje! Opcji jest mnóstwo, nigdy nie ma mowy o znudzeniu! Dlatego to takie fajne. Gdy znam już na pamięć ”Dalej, no nie poddawaj się.”, ” Możesz więcej.” zmieniam filmik na inny i już nic mi nie przeszkadza! Kolejnym plusem jest fakt, że można ćwiczyć wszędzie, bo jedyne czego potrzebujesz to chęci i czasu! A skoro to czytasz to ani tego, ani tego Tobie nie brakuje!

TRENING CARDIO
Może troszeczkę o nim? Większość obecnych trenerów wbija nam do głowy, że cardio jest niepotrzebne i że najważniejszy jest trening siłowy.
Powtórzę się raz jeszcze NAJWAŻNIEJSZE JEST ZDROWIE, a czy ty będziesz dbał o siebie podczas krótkich serii cardio czy treningów siłowych to tylko Twoja sprawa.
Mają rację, że łatwiej jest wyrzeźbić mięśnie dźwigając ciężary, ale ja uważam, że przeciętnemu człowiekowi potrzebniejsza jest dobra kondycja, którą zapewnia właśnie trening cardio.

Czym jest to cardio?

Aeroby, cardio, HIIT… wszystko to to samo?
Nie do końca.
Aeroby mieszczą się w granicach 60-70% tętna
Cardio natomiast 85%

Wyróżniono 5 stref treningowych uzależnionych od tętna 
1) 50-60% – trening o małej intensywności = zachowanie zdrowia
2) 60-70%  – trening o umiarkowanej intensywności (już zaczynamy palić tłuszcz)
3) 70-80% – trening poprawiający wydolność
4) 80-90%- wysoka intensywność treningu, organizm zaczyna powoli włączać beztlenowe reakcje pozyskiwania energii
5) 90-100% – bardzo wysoka intensywność, wykonywać można go tylko przez krótki czas

Cardio trzeba ćwiczyć intensywnie, ale także (jak wszystko) bez przesady i nie super często. Jest to trening, który zaczyna zahaczać o procesy beztlenowe, które palą już mięśnie, nie  tłuszcz.

Najlepszym rozwiązaniem jest fat-burn= 60-70% Tmax, czyli aeroby.

Cardio wykonuje się by zwiększyć wytrzymałość, ale również aby szybko spalić tkankę tłuszczową.
Trzeba to jednak robić rozważnie. Jak pisałam wyżej=>co za dużo to niezdrowo!

Jednym z zalet tego treningu jest również oszczędność czasu! 15 minut tabaty zamiast 30 minut jazdy na rowerku stacjonarnym. Zawsze to dodatkowy cenny czas!

No i najważniejszy i największy + można wykonywać ćwiczenia wszędzie, bez jakichkolwiek maszyn!

Przedstawię Wam listę moich ulubionych filmików, do których mimo wszystko wracam bardzo często. Znam każdy dosłownie oddech trenera, ale nic mi absolutnie to nie przeszkadza!

1) MOJĄ  FAWORYTKĄ W DZIEDZINIE FILMIKÓW YOU-TUBOWYCH JEST REBECCA-LOUISE
Jak dla mnie ideał! Istna bomba energetyczna, bez  przesady w żadną stronę. Mogę jej słuchać ile wlezie! Uwielbiam jej głos!
Best Exercises For Burning Calories
Cardio Workout: How to Lose Weight
8-Minute Boot Camp Workout
10 Minute High Intensity Workout
Best Exercises For Burning Calories

2) Cudowna CASSEY z BLOGILATES polecam serdecznie cały kanał!
Train Insane HIIT Workout!

3)TABATY! NaJczęściej robię (WŁASNĄ WERSJĘ), gdy jestem gdzieś na wakacjach. Nie zawracam sobie wtedy niczym głowy. Biegam, pływam, chodzę i tabatuję!
NATALIA GACKA:
TABATA workout – burn fat – Odchudzanie Bez Kitów – Natalia Gacka
MAŁGORZATA MĄCZYŃSKA:
https://www.youtube.com/watch?v=OFx1cicEn8U

4) KELSEY LEE
McDonalds Calorie Burner

Wystarczy kliknąć w link i ćwiczyć! :*

6 Comment

  1. Najlepsze wstawki w 10 Minute High Intensity, Rebecca ma w sobie tyle energii, ale czasami jej gadanie mnie męczy i muszę wyłączyć dźwięk 😀
    Olu,a kiedy najlepiej wykonywać tabatę? Traktować ją jako trening czy dodatek do treningu? Ile powinna trwać taka tabata? 🙂

  2. Myślę, że najlepsze efekty da tabata na czczo max20minut. Zależy od Twojego celu oaz przygotowania. Drugą opcją jest też do max 20min po treningu siłowym, zamiast aerobów.

  3. Anonimowy says: Odpowiedz

    Zależy mi na utracie zbednego tłuszczyku z brzucha i ud. Czy 20 minut takiej tabaty dziennie wystarczy? Plus trochę ćwiczeń siłowych albo zestawy z Mel B?

  4. Nie da się schudnąć z danej partii. Albo wszystko albo nic… i najgorsze co jeszcze napisze, to najczęściej to z czego najbardziej chcemy zredukować będzie najbardziej odporne na wszysko 🙁
    Przede wszystkim zdrowa dieta. Bez tego nigdy nie schudniesz.
    Zależy jak wyglądasz. Ile masz nadwagi. Czy wszystko jest ok. Jaki masz typ sylwetki. Nie umiem tobie odpowiedzieć czy to coś da. Najlepiej jeśli chcesz wymodelowac sylwetkę iść na siłownię :*

  5. Anonimowy says: Odpowiedz

    Chodzi o to, że dbam o siebie już 10 miesięcy, zrzuciłam 17 kg, zdrowo się odżywiam, jest o niebo lepiej, figure mam typowej gruszki, małe piersi, drobne ramiona, znacznie wystające kości obojczykowe, natomiast pupa i dół brzucha, uda szersze. Mam 170 cm, ważę jakieś 62 kg (długo się nie ważyłam, ale utrzymuje wagę). Teraz po urlopie kiedy trochę sobie pofolgowałam, brzuszek się trochę uwydatnił. Nie wiem czy to kwestia czasu i powrotu na wlasciwe tory, chce trochę więcej cardio, bo na codzien cwicze Chodakowską.

  6. Pamiętaj o tym, że jesteś piękna! Dbasz o siebie! Chcesz być zdrowa! To cudowne!
    Wracaj na tory a będzie wszystko ok. Jeśli chcesz dalej chudnac to cardio jest ok. Ale tylko (niestety) przez trening siłowy wymodelujesz sylwetkę

Dodaj komentarz